Ktorá reklama je efektívnejšia: Google Ads alebo Facebook?

Klienti sa nás často pýtajú: Ktorá reklama je lepšia – Google Ads alebo Facebook? Obe platformy pri správnom nastavení dobre fungujú a to, čo je efektívnejšie vo finále, závisí od mnohých faktorov. Pozrieme sa na to.
Google Ads je systém vyvinutý spoločnosťou Google, aby slúžil ako online inzertná platforma, kde inzerenti ponúkajú používateľom/návštevníkom webu ponuky produktov, reklamu vo vyhľadávaní alebo propagáciu videa. Na druhej strane, Facebook Ads je online reklamná platforma, ktorá sa používa hlavne na platené reklamy na sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

Online reklama vám môže pomôcť v týchto oblastiach:
  • Podporte správanie kupujúceho
  • Poskytnite cesty pre viacnásobný nákup
  • Na zvýšenie tržieb použite opakovanie
  • Budujte povedomie o značke
  • Zvýšte šírenie informácií
  • Zvedavým kupujúcim poskytujte pripomenutia


Facebook aj Google majú obrovský dosah. Odhaduje sa, že Facebook má denne 1,73 miliardy aktívnych používateľov, pričom Google denne spracuje viac ako 5,8 miliardy vyhľadávaní. Rozhodovanie na základe veľkosti publika sa preto neodporúča. Aby ste pochopili, ako využiť svoje reklamné kampane na týchto platformách, musíte si ujasniť dve veci:

1. Musíte vedieť, či je váš produkt sociálny alebo orientovaný na vyhľadávanie. 
2. Musíte sa pozrieť na to, kde vaše cieľové publikum trávi väčšinu času.

Pokiaľ ide o zámer kupujúceho, Google Ads má prednosť pred reklamami na Facebooku. Napríklad, ak sa osobe rozbije chladnička, okamžite začnete hľadať opravu. Ak má nejaký opravár nastavenú reklamu, pravdepodobne navštívite jeho web a objednáte si služby. Reklama vo vyhľadávaní je v určitých prípadoch veľmi efektívna, pretože sa zobrazí vtedy, keď službu niekto hľadá. Pri Facebooku neviete ovplyvniť, či sa vaša reklama zobrazí v správny čas a správnym ľuďom. 

Aj náklady za reklamu (odkaz na článok) sú faktorom, ktorý ovplyvňuje efektivitu. Venovali sme sa im v samostatnom článku. 

Pokiaľ ide o formáty reklamy, máte na Facebooku väčšiu možnosť kreativity. Ak používate službu Google Ads, musíte pracovať s malým blokom textu, aby ste potenciálnych zákazníkov upútali vo vyhľadávačoch. Naopak, Facebook vám umožňuje pridať vizuálne pekné reklamy, čím sa vyhýba „únave z reklamy“ neustálym zavádzaním rôznych formátov reklamy. To je veľké plus, ak máte e-shop a chcete zaujať.

Facebook Ads aj Google Ads ponúkajú možnosti zacielenia (retargetingu) na konkrétne publikum. Na potenciálnych zákazníkov môžete zacieliť podľa polohy, pohlavia, veku a úrovne príjmu v iných kategóriách na oboch platformách.

Ale pokiaľ ide o rozšírené možnosti zacielenia, Facebook je z týchto dvoch možností lepší. Okrem uvedených možností zacielenia vám Facebook umožňuje vytvárať publiká na základe rôzneho správania a záujmov. Pri zacielení môžete byť neuveriteľne konkrétni, napríklad môžete zacieliť na vegetariánskych rodičov s deťmi vo veku 6 až 10 rokov. Ak je teda vaše cieľové publikum veľmi špecializované, potom budú reklamy na Facebooku skvelým spôsobom, ako zlepšiť výkonnosť vášho podnikania.

Google Ads a Facebook Ads sú dve vynikajúce možnosti pre PPC reklamu a v mnohých prípadoch obe platformy fungujú najlepšie, ak sa používajú spoločne. Kontaktujte nás a vytvoríme pre vás efektívnu stratégiu.

čo si o nás klienti myslia

iTrade Slovakia s.r.o.
Karpatská 15
080 01 Prešov
Slovenská republika

Copyright (c) forward.sk 2020. All rights reserved.

vytvorme spojenie

ZANECHAJTE NÁM NA VÁS KONTAKT A NÁŠ
TÍM VÁS BUDE KONTAKTOVAť

vytvorme spojenie

ZANECHAJTE NÁM NA VÁS KONTAKT A MY
VÁS BUDEME OBRATOM KONTAKTOVAŤ

iTrade Slovakia s.r.o.
Karpatská 15
080 01 Prešov
Slovenská republika

Copyright (c) forward.sk 2020. All rights reserved.