Je drahšia Facebook alebo Google reklama?

Google Ads (predtým známe ako AdWords) a Facebook Ads sú dve gorily PPC reklamy. Obe sú reklamné platformy, fungujú na základe platby za kliknutie (PPC). Ktorá reklama bude pre vás drahšia?

Čo je to PPC?

PPC je skratka pre Pay Per Click. Termín označuje typ online reklamy, pri ktorej platíte zakaždým, keď používateľ klikne na vašu reklamu. 

Keď vytvoríte reklamu na ktorejkoľvek platforme, Facebook aj Google, zapojíte sa do aukcie, v ktorej zadáte ponuku na sumu, ktorú chcete zaplatiť za reklamný priestor. Potom vám bude naúčtované určité množstvo peňazí zakaždým, keď niekto klikne na jednu z vašich reklám. 

CZK (cena za klik) a návratnosť investícií

Náklady za reklamu sú dôležitým faktorom. Priemerná CZK v službe Google Ads je 2,69 USD, ale líši sa to výrazne podľa odvetvia a, samozrejme, štátu! Na Slovensku je táto suma trochu nižšia. V platenom vyhľadávaní Google môžu slovenské firmy a e-shopy očakávať zaplatenie niekoľko desiatok centov za kliknutie.

Reklamy na Facebooku bývajú o niečo lacnejšie na kliknutie ako v službe Google Ads. Americká firma v odevnom priemysle môže za kliknutie na Facebooku zaplatiť až 0,45 dolára, na Slovensku sa tu bavíme o centoch. 

Financie a poistenie sú najdrahším druhom podnikania, ktoré je možné inzerovať na Facebooku aj na Google Ads. Za reklamu na Instagrame však zaplatíte približne dvakrát viac ako na Facebooku, čo sa už začína vyrovnávať sumám cez Google Ads.

Je potrebné zvážiť aj cenu za akciu

Cena za klik je iba polovicou rovnice. Pre každého zákazníka je dôležitý najmä výsledok kampane, teda akcia, ktorú človek na webe vykoná (kontakt, nákup…), a preto ďalším referenčným kritériom, ktoré je potrebné zvážiť, je CPA (cena za akciu), aby ste zistili, či sa vo vašich kampaniach dosiahne vysoká návratnosť investícií.

Rovnako ako CZK, aj CPA sa budú líšiť v závislosti od kampane. To do značnej miery závisí od toho, ako dobre sú vaše reklamy zacielené a či dokážete prevádzať vysoké konverzie. Nenechajte sa odradiť tým, ak sa vám priemerná CPA bude zdať vysoká. Dôležitá je návratnosť investície, teda to, či ste po zárobku z vykonanej akcie a odrátaní nákladov na reklamu stále v pluse. 

V Google Ads je opäť priemerná suma za akciu vyššia ako na Facebooku, no nemôžeme tvrdiť, že sa Google Ads neoplatí. Dôležité je správne nastavenie kampane a to, či kampaň prináša požadované výsledky. To, ktorá reklama je drahšia, závisí od konkrétneho zákazníka a nedá sa presne zhodnotiť, čo vás bude stáť viac. 

Pre každého klienta bude efektívna iná reklama. Niekomu sa napriek zdanlivo vyšším nákladom oplatí iba Google Ads, iným sa hodí kombinácia oboch.  Kontaktujte nás a pomôžeme vám nastaviť efektívnu reklamu.

čo si o nás klienti myslia

iTrade Slovakia s.r.o.
Karpatská 15
080 01 Prešov
Slovenská republika

Copyright (c) forward.sk 2020. All rights reserved.

vytvorme spojenie

ZANECHAJTE NÁM NA VÁS KONTAKT A NÁŠ
TÍM VÁS BUDE KONTAKTOVAť

vytvorme spojenie

ZANECHAJTE NÁM NA VÁS KONTAKT A MY
VÁS BUDEME OBRATOM KONTAKTOVAŤ

iTrade Slovakia s.r.o.
Karpatská 15
080 01 Prešov
Slovenská republika

Copyright (c) forward.sk 2020. All rights reserved.